حیطه عملکرد و وظایف
مسئول واحد :خانم زینب ابوخمسی
بلوک 1 طبقه اول
واحد بهبود کیفیت و اعتباربخشی بیمارستان با ابلاغ برنامه اعتبار بخشی بیمارستان از سوی وزارت متبوع در سال 92 ، شروع به کار نمود. این واحد علاوه بر استقرار و اجرای سنجه های بهبود کیفیت هماهنگی کلیه فعالیت های اعتبار بخشی در بیمارستان را نیز بر عهده دارد. از آنجا که اعتبار بخشی بیمارستان ها جایگزین سیستم ارزشیابی سابق در سیستم های درمانی می باشد لذا رضایت از عملکرد این واحد از دیدگاه بازرسان وزارت متبوع منجر به کسب درجه یک ارزشیابی در هر سال می گردد که از جهت مالی برای بیمارستان بسیار ارزشمند می باشد . اعتبار بخشی، فرایند خود ارزیابی وارزیابی خارجی است که در سازمانهای بهداشتی و درمانی، جهت ارزیابی سطح عملکرد آنها در رابطه با استانداردهای معین و را های اجرای بهبود مستمر صورت می گیرد. اعتبار بخشی تنها به وضع استانداردها نمی پردازد بلکه دارای ابعاد تحلیلی، مشاوره ای و بهبودی است.
اعتباربخشی بررسی سیستماتیک خدمات بهداشتی و درمانی با توجه به مجموعه ای از استانداردهای ساختاری و فرآیندی است که منجر به پیامدهای مطلوب برای بیمار بر اساس کیفیت و ایمنی خدمات میگردد.
اعتباربخشی بیمارستان به منظور ایجاد اعتماد عمومی از وجود و اجرای فرآیندهای مبتنی بر استاندارد و لحاظ پیامدهای سلامت، بهعنوان یک ابزار سیستماتیک و هدفمند در راستای تامین ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان و بهبود مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان، مدیران و رهبران نظام سلامت را درعمل به وظایف خطیر خود در حوزه مراقبت یاری مینماید.
امید است که این واحد با همکاری کلیه واحد های بیمارستان در راستای ارتقاء کیفیت فرآیندها و بالاترین سطح رضایتمندی بیماران در سال های آتی هم شاهد کسب درجه یک عالی از وزارت متبوع باشد.
- تعیین خط مشی جهت واحد مربوطه در راستای اهداف کلی سازمان و تحت نظارت سرپرست مربوطه
- برنامه ریزی به منظور تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیربالینی.
- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در کل بیمارستان.
- تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحد های مختلف بیمارستان.
- تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.
- ارائه فهرست اولویت ها و شاخص های بهبود کیفیت در کل بیمارستان به تیم مدیریت ارشد.
- نهادینه کردن فرهنگ ارتقای کیفیت و ایمنی بیمار در بیمارستان.
- برگزاری جلسات بهبود کیفیت به صورت منظم و ثبت مستندات آن.
- برنامه ریزی به منظور تدوین برنامه عملیاتی سالانه بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار
- برنامه ریزی به منظور تصویب و ابلاغ خط مشی های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
- تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
- برنامه ریزی به منظور استقرار نظام رضایت سنجی کارکنان و مراجعین.
- ایجاد نظام جامع مدیریت خطا و خطر در بیمارستان.
- پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان
مسوول کمیته ها
- هماهنگ کردن برنامه های واحد تحت سرپرستی با خط مشی سازمان مربوط.
- ساماندهی، بستر سازی و انجام فعالیت های لازم به منظور برگزاری مؤثر و مناسب کمیته ها و جلسات آن ها.
- هماهنگی زمان تشکیل جلسات کمیته مربوطه با افراد جلسه و تعیین تواتر برقراری جلسه با رئیس جلسه.
- تماس با کلیه اعضا جهت شرکت در زمان مقرر و ارسال دستور جلسه قبل از هر جلسه.
- اطلاع رسانی جلسات به دفتر ریاست و مدیریت برای هماهنگی بیشتر.
- تنظیم و پیگیری صورت جلسات کلیه کمیته های بیمارستانی.
- تعیین مصوبات جلسه و مسئول پیگیری آن در صورت جلسه.
- پیگیری مصوبات جلسه از مسئول پیگیری در طول مدت زمان مقرر و اعلام گزارش پیگیری در جلسه بعدی.
- اطلاع رسانی به موقع تصمیمات و مصوبات کمیته ها به مدیریت ارشد بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه.
- بازنگری آیین نامه کمیته های بیمارستانی
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: